Non-stop Zon! Nederlands landschap; ik mis je! - Reisverslagen van Naomi Heijloo - WaarBenJij.nu Non-stop Zon! Nederlands landschap; ik mis je! - Reisverslagen van Naomi Heijloo - WaarBenJij.nu

Non-stop Zon! Nederlands landschap; ik mis je!

Ja daar is ze weer hoor, met een tweede update.

Inmiddels zit ik hier alweer drie weken en de tijd die vliegt snel voorbij, misschien wel iets te snel?! Ik vermaak me hier prima en eigenlijk voelt Sheffield als een derde thuis, naast Epe en den Haag.

Zoals de titel al aangeeft, schijnt hier elke dag de zon. Wie had dat gedacht?! Je zit hier namelijk in het groenste gebied van Engeland en er is gewoon continu zon. Een minpuntje is dat het in de avonden en nachten ontzettend afkoelt, waardoor ik soms met een winterjas in mijn kamer zit, omdat het zo koud is. Mede hierdoor ben ik me elke dag alvast mentaal aan het voorbereiden op de winter die steeds dichterbij komt. Deze week was de eerste lesweek en ook ik mag eindelijk aan de bak. Een vervelde bijkomstigheid is dat ik door de Haagse Hogeschool niet mijn 30 punten kan halen. Zij hebben namelijk meerdere vakken afgekeurd die 10 studiepunten opleveren, waardoor er alleen vakken met 5 studiepunten overblijven. Daarbij komt, dat je slechts drie vakken mag doen hier.. Dus Haagse Hogeschool: Bedankt!-_-
De lessen zijn tot nu toe interessant en zo krijg ik bijvoorbeeld les over filosofische denkers, sociologie en de Britse levensstijl en cultuur. Verder merk ik dat the Sheffield Hallam Uni meer open staat voor haar studenten dan de Haagse.. Tsja.

Wat de feestjes betreft... je komt er werkelijk waar in om! Elke dag kun je wel ergens heen, maar als ik dat zou doen, dan zou ik de komende maanden slechts nog leven op water en brood. Je hoort vaak verhalen over de manier waarop de Engelse meiden/vrouwen hier uit gaat. En al die verhalen hierover zijn waar. Een dun lapje stof bedekt hun lichaam, dat je haast denkt; Dat had je ook wel weg kunnen laten, als je toch al zo half naakt over straat loopt.. En dan heb ik het nog niet gehad over de lagen plamuur die ze op hun kop smeren. Het is hier kennelijk de standaard om jezelf en je poriën dicht te smeren met make-up. Een volgend iets wat mij wederom is opgevallen, zijn de haarkapsels. Oranje, blauw, wit, paars, roze, rood, noem maar op, al deze kleuren zijn doodnormaal om als haarkleur te hebben. Nu is het niet zo dat je dit in Nederland niet hebt, maar ik moet zeggen dat het hier wel erg extreem is.

Zoals ik al gezegd heb, voelt Sheffield als een derde thuis, maar... ik mis het Nederlandse landschap. Het is hier namelijk zo heuvelig dat ik elke dag met spierpijn rondloop, niet meer kan zitten omdat alle spieren in mijn kont verkrampt zijn en dat ik mezelf niet bepaald 21 voel met de heuvels oplopen, maar eerder 98.. Maar om toch enigszins een positieve touch aan de heuvels hier te geven.. Als ik straks terugkom heb ik killer beenspieren, een killer kont waar menig vrouw jaloers op zal zijn en een conditie als een ware topsporter.

Ohja, voordat ik het vergeet.. Ze hebben hier een winkelcentrum.. en deze is zoo groot! Echt een walhalla om te gaan shoppen!

Nou beste mensen, ik heb niet zoveel nuttigs meer te vertellen, behalve dat ik vanavond weer een feestje heb!

Bye Bye!

Naomi

Recente Reisverslagen:

Naomi

Actief sinds 12 Juni 2015
Verslag gelezen:
Totaal aantal bezoekers 4138

Voorgaande reizen:

07 September 2018 - 07 September 2018

CUBA

15 September 2015 - 21 Januari 2016

Uitwisseling Sheffield

02 Oktober 2015 - 02 Oktober 2015

Non-stop Zon! Nederlands landschap; ik mis je!

30 Juni 2015 - 07 Juli 2015

Holiday

Landen bezocht: